چرا زبان آلمانی را یاد بگیریم

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرید – در زیر به 15 مورد از این دلایل اشاره می کنیم:

 

اقتصاد برتر

  • آلمان دومین صادرکننده بزرگ جهان است.
  • اقتصاد آلمان در اروپا رتبه اول و در سراسر جهان رتبه چهارم را دارد. اقتصاد این کشور با اقتصاد همه کشورهای اسپانیایی زبان روی هم قابل مقایسه است .
  • آلمان میزبان شرکت های بین المللی متعددی است.
  • سرمایه گذاری مستقیم آلمان در ایالات متحده بیش از ده میلیارد دلار است.
  • آلمانی ها در زمینه مهندسی پیشرو جهان هستند.

زبان

  • آلمان بیشترین تعداد زبان مادری را در اتحادیه اروپا دارد (به مراتب بیشتر از انگلیسی، اسپانیایی یا فرانسوی).
  • آلمانی یکی از ده زبان رایج در جهان است. همچنین زبانی در اروپای مرکزی و شرقی است. و در مورد "به هر حال همه آلمانی ها انگلیسی صحبت می کنند"؟ این افسانه محض است
  • آلمانی و انگلیسی شبیه هم هستند. بسیاری از کلمات در زبان آلمانی صدا و/یا شبیه کلمات انگلیسی معادل هستند، زیرا این دو زبان «پدربزرگ و مادربزرگ» یکسانی دارند.
  • آلمانی دومین زبان علمی پرکاربرد در جهان است.
  • 18 درصد از کتاب‌های جهان به زبان آلمانی منتشر می‌شوند و تعداد نسبتاً کمی از این کتاب‌ها در ترجمه انگلیسی ظاهر می‌شوند.
  • بسیاری از مهم ترین آثار جهان غرب در زمینه فلسفه، ادبیات، موسیقی، تاریخ هنر، الهیات، روانشناسی، شیمی، فیزیک، مهندسی و پزشکی به زبان آلمانی نوشته شده اند و همچنان به آلمانی تولید می شوند

 

جوایز بزرگ

  • 22 جایزه نوبل در فیزیک، 30 جایزه در شیمی و 25 جایزه در پزشکی به دانشمندانی از سه کشور بزرگ آلمانی زبان تعلق گرفته است، در حالی که بسیاری از برندگان از کشورهای دیگر در دانشگاه های آلمان آموزش دیده اند. یازده جایزه نوبل ادبیات به نویسندگان آلمانی زبان و هفت آلمانی و اتریشی جایزه صلح را دریافت کرده اند.

فیلمسازی

  • دنیای آلمانی زبان برخی از معتبرترین فیلمسازان قرن بیستم را تولید کرده است - از فریتز لانگ گرفته تا راینر ورنر فاسبیندر، ویم وندرس، و نسل جدیدی از کارگردانان فراملیتی مانند تام تایکور و فاتح آکین. فیلمسازان آلمانی و اتریشی مانند لانگ، بیلی وایلدر و ارنست لوبیچ نیز تاریخ هالیوود را شکل دادند.

متفکران برتر جهان

  • آلمانی زبان گوته، مارکس، نیچه و کافکا، مان، برشت و گراس است. موتزارت، باخ، بتهوون و شوبرت، برامس، شومان، واگنر، مالر و شوئنبرگ آلمانی صحبت کردند و نوشتند، همانطور که فروید، وبر، انیشتین و هایزنبرگ، کانت، هگل و هایدگر.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد؟

یادگیری آلمانی می تواند کمی دشوار باشد، به خصوص اگر شما بومی زبانی هستید که به خانواده زبان های هند و اروپایی تعلق ندارد. اما، مهم نیست که زبان مادری شما چیست، و حتی اگر آلمانی ممکن است در ابتدا برای شما دشوار به نظر برسد، ناامید نشوید.

اگر نمی‌دانید که آیا میانبر یا راه‌های خاصی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد، ما در این راهنما به چند مورد اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند سریع‌تر پیشرفت کنید. هیچ دوره زمانی مشخصی وجود ندارد که تضمین کند شما در یادگیری زبان آلمانی موفق خواهید شد، اما آنچه که از همه مهمتر است ثبات است. قرار نیست یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که آلمانی روان صحبت می کنید.

انگیزه داشتن

این فقط در فیلم ها اتفاق می افتد. اگر هر بار فقط یک قدم بردارید، خواهید دید که نتایج به سرعت اتفاق می افتد. یادگیری یک زبان جدید بسته به عوامل بسیاری مانند تجربه قبلی و مواجهه با زبان، انعطاف پذیری شما، میزان کاری که برای فرآیند یادگیری انجام می دهید، انگیزه و غیره ممکن است زمان متفاوتی را ببرد. اما، اگر به طور روزانه برای یک دوره حداقل سه تا شش ماهه تمرین کنید، احتمالاً می توانید مکالمه روزانه با یک دوست و انجام کارهایی مانند ورود به یک کافه و سفارش به زبان آلمانی را انجام دهید.

در اینجا نحوه یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی آمده است :

  1. یک دلیل قوی پیدا کنید که انگیزه شما را حفظ کند.
  2. تمام اصول زبان آلمانی را بیاموزید.
  3. با یادگیری عامیانه، کلمات خنده دار و اصطلاحات، چیزها را جذاب نگه دارید.
  4. روزانه تمرین کنید. در صورت امکان، با زبان مادری آلمانی صحبت کنید.

 

گرامر زبان آلمانی

چه چیزی یک زبان را برای شما سخت می کند؟ گرامر؟ درسته؟ گرامر معمولا برای همه افرادی که قصد ورود به یک زبان جدید را دارند یک کابوس است و این فقط در مورد زبان آلمانی صدق نمی کند. اما، این بخش را اگر به خوبی یاد بگیرید و در کمترین زمان به راحتی آلمانی صحبت خواهید کرد.

عبارات آلمانی و عبارات روزانه

هنگامی که شروع به یادگیری یک زبان جدید می کنید، احتمالاً دوست ندارید با تمام قوانین گرامری و چیزهایی که یک زبان را پیچیده می کند، شروع کنید.

هیچ راهی برای یادگیری آلمانی بهتر از شروع یادگیری چند کلمه و برخی عبارات روزانه مانند سلام کردن به کسی یا درخواست چیزی نیست. این به شما کمی حس موفقیت می دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

فرهنگ آلمان

آلمان فرهنگ غنی دارد. برای قرن ها سرزمین بسیاری از روشنفکران و بزرگترین رویدادها بوده است. آنها نه تنها فرهنگ قاره کهن اروپا، بلکه فرهنگ کل جهان را تحت تأثیر قرار دادند و حتی شکل دادند. پس ردپای آنها در همه جای تاریخ است!

آلمان با بیش از 81 میلیون نفر، دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از روسیه است. 91 درصد از جمعیت آلمانی هستند، در حالی که ترک ها با 2.4 درصد بزرگترین گروه اقلیت هستند. 70 درصد خود را مسیحی معرفی می کنند، 3.7 درصد مسلمان هستند، در حالی که بقیه به دینی تعلق ندارند یا دینی غیر از مسیحی یا مسلمان دارند.

ویژگی های آلمان

  • آلمانی ها به عنوان کارگران سخت کوش شناخته می شوند.
  • آنها دقت را تحسین می کنند و بهانه گیری یا شوخی کردن با آنها را دوست ندارند. نگرش آنها سرد است و ممکن است در ابتدا غیر دوستانه به نظر برسد، اما بالاخره آنها افراد خوبی هستند. آنها عاشق غذا هستند، بنابراین جای تعجب نیست که غذاهای سنتی زیادی دارند.
  • نوشیدنی مورد علاقه آنها آبجو است. سرانه مصرف سالانه آلمانی ها 106 لیتر آبجو است که سومین در جهان هستند در این زمینه... آلمان بیش از 300 نوع نان دارد!
  • جشنواره اکتبر، بزرگترین رویداد نوشیدنی مورد علاقه آنها، آبجو، یکی از بسیاری از رویدادهایی است که در آلمان برگزار می شود.
  • جشنواره فیلم برلین مشاهیر سینما و هنر را از سراسر جهان گرد هم می آورد.
  • آلمانی ها در صنعت ساخت و ساز و خودروسازی بسیار خوب هستند و آنها را به یکی از سرسخت ترین رقبای جهان در این زمینه ها تبدیل می کند.
  • تأثیر و حضور آنها در معماری تاریخی در سراسر اروپا (ساختمان های رومانسک، گوتیک، کلاسیک، باروک، روکوکو و رنسانس) بی نظیر است.
  • بلندترین کلیسای آلمان، کلیسای جامع اولم با ارتفاع 161.53 متر است.
  • وطن بسیاری از روشنفکران مشهوری که در تاریخ اثری از خود بر جای گذاشتند و به دنیا دادند افرادی مانند انیشتین و موتزارت است. آلمان با نام Das Land der Dichter und Denker (کشور شاعران و متفکران) شناخته می شود.

 

افزایش سرعت یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان به طور معمول زمان بر است و باید صبور باشید. استفاده از راهنما (استاد، کتاب،...) می تواند روند یادگیری زبان شما را تسریع کند و به شما کمک کند سریعتر از آنچه فکر می کنید به اهداف خود برسید. اما، به خاطر داشته باشید که هیچ راه استانداردی برای یادگیری زبان آلمانی وجود ندارد زیرا افراد با هم متفاوت هستند و آنها به طور متفاوتی یاد می گیرند. بنابراین سعی کنید یک تکنیک یادگیری را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

تلفظ

هنگام یادگیری زبان آلمانی، تلفظ همیشه یک مشکل است، بنابراین مطمئن شوید که ویدیوهای زیادی را در     YouTube تماشا کنید تا گوش های خود را به شنیدن آلمانی عادت دهید. آهنگ های آلمانی را با متن دانلود کنید و آنها را گوش کنید. یک فرهنگ لغت شخصی همراه خود داشته باشید و هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد و می خواهید به زبان آلمانی یاد بگیرید بنویسید.

رفتن به سمت یادگیری

به یاد داشته باشید، افراد زیادی در حال یادگیری زبان آلمانی هستند، بنابراین سعی کنید با آنها در تماس باشید و دانش زبان خود را به اشتراک بگذارید. این فرصت خوبی برای تمرین و اندازه گیری پیشرفت خود است. انجمن های آنلاین بسیاری وجود دارد که در آن دانشجویان مشتاق گرد هم می آیند و در مورد چگونگی یادگیری زبان آلمانی و تمرین همزمان زبان بحث می کنند. به آنها بپیوندید و در بحث ها شرکت کنید. حتی تفریح کنید!!! این یک واقعیت است که مغز شما هنگام تفریح ​​اطلاعات را حفظ و به هم متصل می کند، بنابراین سعی کنید خود را سرگرم کنید.

در پایان: تمرین مداوم تمام چیزی است که لازم دارید.

 

زبان آلمانی چند ترم دارد ؟

در سرتاسر دنیا آزمون های زیادی برای ارزیابی مهارت زبان آلمانی برگزار می شود که با صدور گواهی نامه های معتبر، تایید می شود که آزمون دهنده از توانایی های لازم برخوردار هست یا خیر. نوع آزمونی که فرد می خواهد در آن شرکت کند و در پی آن گواهینامه ای که صادر خواهد شد بسته به آن است که دلیل اقدام وی برای اخذ مدرک زبانی در چیست؟ برای ویزای تحصیلی ؟ برای ویزای کاری ؟ و یا اقامت ؟ در ابتدا توضیح جامعی از سطح نمرات گواهینامه ها خواهیم داشت و سپس در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که روش کار موسسه ی سخن آوران به صورت است

سطح مهارت زبان آلمانی

تمامی گواهی نامه های زبان آلمانی که در ذیل ذکر خواهند شد در چارچوب استانداردهای اروپا
هستند و نمره دهی آزمون های مربوطه به همین صورت انجام میشود "CEFR" .یک استاندارد
بین المللی برای توصیف مهارت زبانی است که سطح مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت
کردن فراگیران را در 6 سطح مهارتی می سنجد.

سطح  A

به دو سطح A1 (خیلی مبتدی) و A2 (مبتدی) تقسیم می شود، این سطوح پایه مورد نیاز بیشتر
افرادی هست که متقاضی ویزا یا مجوز اقامت در آلمان هستند. معمول بین 60 تا 200 ساعت مطالعه
برای یادگیری این سطح لازم است.

A1

پایین ترین سطح است. فرد تنها می تواند سوالات ساده ای را در هر دو بخش صحبت کردن و نوشتن
مطرح کند. جملات ابتدایی و کلماتی که در زندگی روزمره استفاده می شود را یاد میگیرند و میتوانید خود
را معرفی کنید.

A2

در این سطح دایره لغات شما وسیع تر خواهد شد و می توانید ارتباط بهتری با اطرافیان خود برقرار کنید.

سطح B

به دو سطح) B1 متوسط (و) B2 متوسط به بالا( تقسیم می شود.

B1

در این سطح فرد قادر است که درباره ی تمامی مسائل و اتفاقات روزانه صحبت کند و مطالب و نکات اصلی
مکالمات را درک کند. فرد در حدی است که بتواند امور روزمره ی خود را به خوبی توصیف کند و درباره ی علایق، سلایق و سرگرمی های خود صحبت کند. سطح ب1 مورد توجه افرادی است که میخواهند به آلمانی واردشوند، بوده است و شاید بتوان گفت برای ورود به دانشگاه های کشور کفایت می کند.

B1+

دوره B1 plus یک دوره میانی بین سطح  B2 /  B1 است و به تکرار گرامر های مهم B1 بصورت فشرده می پردازد. با گذراندن این دوره دایره لغات افزایش پیدا می کند و آشنایی با اصطلاحات بیشتر می شود. زبان آموزانی که دوره B1 plus را می گذرانند، در دوره B2 بسیار موفق تر خواهند بود و اگر قصد شرکت در امتحان B2 را دارند گذراندن دوره B1 plus در قبولی و کسب نمره مطلوب کمک شایانی به آنها می کند. در این دوره زبان آموزان با اصطلاحات عامیانه و روزانه بیشتری آشنا می شوند.

B2

در این مرحله فرد به راحتی می تواند مطالب و جملات خاص را از متون تخصصی درک کند و متوجه شود، در مورد مسائل و موارد ویژه ی رشته ی تحصیلی خود نیز بحث کند. در این سطح، زبان آموز با فردی که زبان اصلی وی آلمانی است ارتباط برقرار می کند.

سطح  C1/C2

پیشرفته ترین سطح است و مانند مابقی سطح ها به دو سطح 1 و 2 تقسیم می شود. سطح C2 توسط تمامی دانشگاه های آلمان به عنوان صلاحیت و توانش زبانی مورد نیاز برای ورود به دوره های زبان آلمانی به رسمیت شناخته می شود، ممکن است برخی موسسات دانشجویان را با گواهی نامه های B1 یا  B2پذیرش کنند و می توان گفت برای اغلب دانشگاه های آلمانی زبان مناسب است.

C1

 

 

درباره فردی که گواهی نامه ی سطح C1 دارد باید گفت قادر به درک بخش وسیعی از کلمات سطح بالا است و می تواند بدون فکر قبلی به راحتی صحبت کند و مکث های طولانی مدت برای پیدا کردن کلمه و دستور مناسب در میان حرف های خود نداشته باشید.

C2

فراگیری در حد توانایی معادل C2 است، می تواند به راحتی و بدون ایجاد مشکل هر نوع مطلبی اعم از اقتصادی، پزشکی، اخبار تلویزیون و روزنامه ها و … را بخواند و به راحتی درک کند .افرادی که در این سطح از توانایی هستند مانند یک فرد آلمانی زبان می توانند اطلاعات را درک کرده و چکیده ای از آن را بنویسید. این افراد در بحث و صحبت کردن مشکلی ندارند.

موسسه ی سخن آوران صدر جاوید برگزار کننده ی دوره های آمادگی جهت آزمون های بین المللی میباشد
با داشتن مدرک B2 امکان شرکت در دوره های آمادگی مصاحبه های کاریابی را نیز خواهید داشت.

زبان آلمانی چند ترم دارد ؟

در سرتاسر دنیا آزمون های زیادی برای ارزیابی مهارت زبان آلمانی برگزار می شود که
با صدور گواهی نامه های معتبر، تایید می شود که آزمون دهنده از توانایی های لازم برخوردار
هست یا خیر. نوع آزمونی که فرد می خواهد در آن شرکت کند و در پی آن گواهینامه ای که

صادر خواهد شد بسته به آن است که دلیل اقدام وی برای اخذ مدرک زبانی در چیست؟

برای ویزای تحصیلی ؟

برای ویزای کاری ؟ و یا اقامت ؟
در ابتدا توضیح جامعی از سطح نمرات گواهینامه ها خواهیم داشت و سپس در ادامه به این
موضوع خواهیم پرداخت که روش کار موسسه ی سخن آوران به صورت است

سطح مهارت زبان آلمانی

تمامی گواهی نامه های زبان آلمانی که در ذیل ذکر خواهند شد در چارچوب استانداردهای اروپا
هستند و نمره دهی آزمون های مربوطه به همین صورت انجام میشود. "CEFR" یک استاندارد
بین المللی برای توصیف مهارت زبانی است که سطح مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت
کردن فراگیران را در 6 سطح مهارتی می سنجد.

سطح A

به دو سطح A1 (خیلی مبتدی) و A2 (مبتدی) تقسیم می شود، این سطوح پایه مورد نیاز بیشتر
افرادی هست که متقاضی ویزا یا مجوز اقامت در آلمان هستند. معمول بین 60 تا 200 ساعت مطالعه
برای یادگیری این سطح لازم است.

A1

پایین ترین سطح است. فرد تنها می تواند سوالات ساده ای را در هر دو بخش صحبت کردن و نوشتن
مطرح کند. جملات ابتدایی و کلماتی که در زندگی روزمره استفاده می شود را یاد میگیرند و میتوانید خود
را معرفی کنید.

A2

در این سطح دایره لغات شما وسیع تر خواهد شد و می توانید ارتباط بهتری با اطرافیان خود برقرار کنید.

سطح B

به دو سطح (B1 متوسط) و(B2 متوسط به بالا) تقسیم می شود.

B1

در این سطح فرد قادر است که درباره ی تمامی مسائل و اتفاقات روزانه صحبت کند و مطالب و نکات اصلی
مکالمات را درک کند. فرد در حدی است که بتواند امور روزمره ی خود را به خوبی توصیف کند و درباره ی

علایق،سلایق و سرگرمی های خود صحبت کند. سطح ب1 مورد توجه افرادی که میخواهند به آلمانی وارد
شوند،بوده است و شاید بتوان گفت برای ورود به دانشگاه های کشور کفایت می کند.

B1+

دوره B1 plus یک دوره میانی بین سطح  B2 /  B1 است و به تکرار گرامر های مهم B1  بصورت فشرده می پردازد. با گذراندن این دوره دایره لغات افزایش پیدا می کند و آشنایی با اصطلاحات بیشتر می شود. زبان آموزانی که دوره B1 plus را می گذرانند، در دوره B2 بسیار موفق تر خواهند بود و اگر قصد شرکت در امتحان B2 را دارند گذراندن دوره B1 plus در قبولی و کسب نمره مطلوب کمک شایانی به آنها می کند. در این دوره زبان آموزان با اصطلاحات عامیانه و روزانه بیشتری آشنا می شوند.

B2

در این مرحله فرد به راحتی می تواند مطالب و جملات خاص را از متون تخصصی درک کند و متوجه
شود، در مورد مسائل و موارد ویژه ی رشته ی تحصیلی خود نیز بحث کند. در این سطح، زبان آموز
با فردی که زبان اصلی وی المانی است ارتباط برقرار می کند.

سطح C1/C2

پیشرفته ترین سطح است و مانند مابقی سطح ها به دو سطح 1 و 2 تقسیم می شود. سطح C2 توسط
تمامی دانشگاه های آلمان به عنوان صلاحیت و توانش زبانی مورد نیاز برای ورود به دوره های زبان
آلمانی به رسمیت شناخته می شود، ممکن است برخی موسسات دانشجویان را با گواهی نامه های B2 یا
. پذیرش کنند و می توان گفت برای اغلب دانشگاه های آلمانی زبان مناسب است C1
درباره فردی که گواهی نامه ی سطح C1 زبان آلمانی دارد باید گفت قادر به درک بخش وسیعی از
کلمات سطح بالا است و می تواند بدون فکر قبلی به راحتی صحبت کند و مکث های طولانی مدت
برای پیدا کردن کلمه و دستور مناسب در میان حرف های خود نداشته باشید.
فراگیری در حد توانایی معادل C2 است، می تواند به راحتی و بدون ایجاد مشکل هر نوع مطلبی
اعم از اقتصادی، پزشکی، اخبار تلویزیون و روزنامه ها و … را بخواند و به راحتی درک کند.
افرادی که در این سطح از توانایی هستند مانند یک فرد آلمانی زبان می توانند اطلاعات را درک کرده
و چکیده ای از آن را بنویسید. این افراد در بحث و صحبت کردن مشکلی ندارند.

موسسه ی سخن آوران صدر جاوید برگزار کننده ی دوره های آمادگی جهت آزمون های بین المللی میباشد
با داشتن مدرک B2 امکان شرکت در دوره های آمادگی مصاحبه های کاریابی را نیز خواهید داشت.

 

چارت سطح بندی زبان آلمانی

Roadmap-zum2)
 
starten-wir

Starten Wir!


این کتاب از انتشارات همان کتاب منشن می باشد و از جدیدترین کتاب ها برای اموزش زبان آلمانی هست.
منبع امتحان گوته و همچنین مورد تایید سفارت آلمان. در نگارش جدید از پیشرفته ترین متدهااستفاده شده و متون کتاب کاملا به روز می باشد.
ثبت نام