برگزاری دوره‌های زبان تخصصی رشته پرستاری در موسسه سخن آوران

 

جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

آوسبیلدونگ پرستاری چیست؟

واژه آوسبیلدونگ در زبان آلمان به معنای کارورزی در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای است. آوسبیلدونگ پرستاری نیز یک دوره کارورزی است که توسط کشور آلمان برای آموزش و جذب نیرو در حوزه درمان برگزار می‌شود. البته این دوره مستلزم سواد آکادمیک یا دانشگاهی در حوزه پرستاری نبوده و برای این افراد برگزار نمی‌شود.

این دوره شامل 2100 ساعت آموزش به صورت تئوری و 2500 ساعت آموزش عملی است. بعد از سپری کردن دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری می‌توانید در کشور آلمان مشغول به کار شوید. همچنین در طول دوره کارآموزان بسته به میزان کار و محل اشتغال، حقوقی متغیر را دریافت می‌کنند.

 

مزایای آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

سالانه علاقمندان به رشته پرستاری در این دوره شرکت کرده و پس از دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان به این کشور می‌روند. اما مزیت دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری تنها دریافت ویزای این کشور و بهره‌مندی از امکانات متنوع آن نیست.

 

مزایای آوسبیلدینگ پرستاری آلمان:

  • دریافت اقامت  کشور آلمان
  •  تئوری و عملی بودن کلاس‌ها
  • ورود سریع به بازار کار به دلیل نیاز بالا به جذب نیروی درمانی
  • دریافت ساده و سریع دعوتنامه مراکز آوسبیلدونگ بعد از تکمیل پرونده و پذیرش مدارک
  • دریافت حقوق حین دوره

 

مدارک لازم آوسبیلدونگ پرستاری

برای شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری شما در درجه اول به مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی (هر یک از رشته‌های نظری یا فنی و حرفه‌ای) نیاز دارید. نمره دیپلم و معدل برای پذیرش در آوسبیلدونگ اهمیت زیادی ندارد. از دیگر مدارک تحصیلی لازم برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان می‌توان به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 اشاره کرد.

 

طول دوره آوسبیلدونگ پرستاری

با شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری شما به مدت حدود سه سال و نیم مشغول یادگیری در مراکز مربوطه هستید که دو سال اول آن دوره عمومی محسوب می‌شود. بعد از سپری کردن این دو سال می‌توانید برای دوره تخصصی هم اقدام کنید.

 

هزینه آوسبیلدونگ پرستاری

به‌طورکلی تحصیل در کشور آلمان کاملاً رایگان و بدون پرداخت شهریه بوده و شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری نیز به همین شکل است. تنها هزینه آوسبیلدونگ برای متقاضیان، مبالغی است که برای تکمیل پرونده شامل دریافت ویزا، سفر به آلمان، مخارج زندگی و … باید بپردازند. به علاوه، کارآموزان در طی دوره حتی حقوق دریافت می‌کنند.

 

آموزش برای تبدیل شدن به یک متخصص پرستاری بسیار چند جانبه است و برای گروه های مختلف مردم طراحی شده است. هر کسی که آن را تکمیل کند به یک استعداد واقعی همه جانبه در صنعت مراقبت تبدیل می شود.

 

یک پرستار حرفه ای چه می کند؟

از آنجایی که  برای تبدیل شدن به یک متخصص پرستاری به یک آموزش پرستاری نیاز است، متخصصان پرستاری می توانند بعداً در حرفه های مختلف پرستاری مورد استفاده قرار گیرند، به همین دلیل است که فعالیت های بعدی می توانند از شغلی به شغل دیگر متفاوت باشند.

کار درمرکزمراقبت های سالمندی: وقتی پرستاران تصمیم می گیرند درمرکز مراقبت های سالمندان کار کنند، آنها با رعایت بهداشت شخصی، خوردن و مصرف دارو از آنها حمایت می کنند، آنها را تشویق می کنند تا در فعالیت های معنادار و حمایتی شرکت کنند و در امور شخصی، مانند قرار ملاقات با پزشکان به آنها کمک  کنند.

پرستاری کودک: در زمینه پرستاری کودک، متخصصان پرستاری در مراقبت های بستری یا سرپایی در کلینیک ها یا بیمارستان ها فعالیت می کنند. در آنجا آنها مسئول مراقبت و پرستاری از بیماران هستند و درمان های پزشکی ساده را انجام می دهند – به عنوان مثال، آنها بانداژ را عوض می کنند یا به دستور پزشک تزریقات انجام می دهند. آنها همچنین تجهیزات جراحی را آماده می کنند، به درمان ها کمک می کنند و مسئولیت مدیریت پرونده های بیماران را بر عهده می گیرند.

فعالیت در آموزش درمانی: به عنوان یک متخصص پرستاری در آموزش درمانی، کار روزمره شما حول محور افراد دارای معلولیت می چرخد. علاوه بر کار مراقبتی، هدف اصلی حمایت از افراد دارای معلولیت است تا بتوانند استقلال خود را حفظ کنند. متخصصان پرستاری برای این منظور گردش و فعالیت های تفریحی را برنامه ریزی می کنند. مراقبین کمکی در مؤسسات اجتماعی، در خانه های سالمندان یا در خدمات سرپایی استخدام می شوند.

مستندسازی اقدامات و فعالیت‌های اداری: متخصصان پرستاری در هر شغلی این فعالیت را انجام می‌دهند، زیرا نظارت و مستندسازی  پیشرفت بیماران مهم است. برای این کار پرونده های بیمار را با دقت نگهداری می کنند. فعالیت های اداری شامل صورتحساب برای خدمات مراقبتی یا سفارش مجدد مواد یا داروها است.

 

ساعات کار پرستار چقدر است؟

به عنوان یک پرستار، شما 38 تا 40 ساعت در هفته در شیفت کار می کنید، به همین دلیل است که باید مایل باشید که زندگی روزمره خود را به طور انعطاف پذیر سازماندهی کنید. از آنجایی که بیماران در تمام ساعات شبانه روز به کمک شما وابسته هستند، شب ها، آخر هفته ها و تعطیلات رسمی نیز کار می کنید. برای جبران این، یک روز دیگر در روز تعطیل خواهید داشت.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان تخصصی با موسسه تماس گرفته (03136683723 / 09139258142) و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی از برنامه های ارائه شده مطلع شوید.