Brandenburg

 
براندنبورگ .

تاریخچه

براندبورگ (به آلمانی : BRANDERBURG) یکی از شانزده ایالت آلمان است و مرکز این ایالت شهر پوتسدام است. تراکم جمعیت در براندنبورگ زیاد نیست. پایتخت این ایالت، شهر پتسدام (Potsdam) در زمان دولت پروس هم مرکز این خطه بود.
قصرهای بی‌شمار و پارک‌های بی‌نظیر، از شکوه و جلال این دوره خبر می‌دهند. نام براندنبورگ، از نام منطقهٔ "برنابورگ در کنار رود هاول" (Brennaburg an der Havel) گرفته شده است. شاه هاینریش اول (König Heinrich I) این خطه را در سال ۹۲۹ میلادی، پس از پیروزی در جنگی با اسلاوها به خاک خود افزود . تا قرن ۱۴ میلادی، برنابورگ، یکی از بزرگترین دوک‌نشین‌های آلمان بود. در قرن ۱۹ و ۲۰ براندنبورگ و برلین، به مرکز سیاسی دولت پروس و آلمان تبدیل شدند. در سال ۱۹۴۷ سرانجام، نیروهای متفقین، دولت پروس را منحل کردند و براندنبورگ به عنوان جزئی از خاک آلمان شرقی، زیر حکومت "جمهوری دموکراتیک آلمان" قرار گرفت.
تازه پس از وحدت دو آلمان بود که براندنبورگ، در سوم اکتبر سال ۱۹۹۰، یعنی در روز وحدت دو آلمان، به عنوان یک ایالت نوبنیاد تأسیس شد. ایالت براندنبورگ در خاور کشور آلمان واقع شده و یکی از ایالت‌های جدید آلمان است که پس از اتحاد سال ۱۹۹۰ دو آلمان، تشکیل شد.
ایالت براندنبورگ (Brandenburg) در شمال شرقی آلمان قرار دارد و مثل کمربندی که به "کمربند چربی خوک" (Speckgürtel) معروف است، پایتخت این کشور، برلین، را در بر می‌گیرد. شهرهای مهم ان شامل:
و کتبوس فرانکفورت (اودر) میشود
brama_brandenburg_pap

صنعت

صنایع فلزسازی، شیمی و فناوری هوایی به‌طور سنتی، مهم‌ترین منابع اقتصادی در این منطقه بوده است. شاخه‌های فناوری مدرن تولید انرژی و بیوتکنیک نیز در چند دههٔ اخیر اهمیت ویژه‌ای یافته است. در براندنبورگ بیش از ۲۵۰ موسسهٔ پژوهشی، از جمله انستیتوهای مهم تحقیقی ماکس پلانک (Max-Planck) و فراونهوفر (Fraunhofer) مشغول به کارند. همچنین در صنعت ماشین سازی و اتومبیل ،میتوان به رولزرویس که از بهترین اتومبیل های لیموزین در جهان است اشاره کرد.
شرکت دایملر AG یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای لوکس و بزرگترین تولید کننده وسایل نقلیه تجاری است. مرسدس بنز که بیشتر به وسایل نقلیه لوکس شهرت دارد ، یکی از شرکت های تابعه Daimler AG است
20C0768_021-1068×697

طبیعت

طبیعت سرشار و بکر این ایالت، با دریاچه‌های بی‌شمار، جلوهٔ خاصی به این سرزمین می‌بخشد. یک سوم مساحت این خطه، زیر چتر مقررات حمایت از منابع طبیعی قرار دارد. رودهای بی‌شمار، حدود سه هزار دریاچه، جنگل‌های بی‌کران و خیابان‌های پهن با درخت‌های کهن و تنومند، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کنند. از جمله مناطق دیدنی این ایالت میتوان به ذخیره گاه زیست کره اشپریوالد اشاره کرد. این منطقه در حاشیه رودخانه شپری قرار دارد.
شپری والد در سال ۱۹۹۱، با داشتن ذخایر آبی بسیار برای کشاورزی و بیش از ۲۰۰ کانال، در فهرست ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره یونسکو به ثبت رسید. نزدیک به ۵۰۰۰۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سنت و آداب و رسوم خود را حفظ کرده‌اند و گاهی می‌توان آن‌ها را با لباس‌های زیبای محلی مشاهده کرد.
یکی از مناطق تفریحی پارک آبی تروپیکال آیلند است که با نام‌های پارک آبی جزایر گرمسیری و پارک آبی جزیره استوایی نیز شناخته می‌شود، در شهر هالبه و در فاصله ۵۰ کیلومتری از برلین قرار دارد و بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده دنیا به‌شمار می‌رود. . این پارک به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و محدوده‌ی وسیعی از فعالیت‌های تفریحی را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارد. از سواحل شنی سفید، نخلستان‌ها، آبشارها و جنگل‌های بارانی گرمسیری گرفته تا سرسره‌های آبی، کلاس‌های آموزشی سالسا، اجراهای آکروباتیک و حتی خیابان خرید از دیدنی‌های و تفریحات این مجموعه بزرگ هستند.
ferry in branderburg

دانشگاه براندنبورگ

دانشگاه پتسدام آلمان (Universität Potsdam) دانشگاهی دولتی است که در منطقه براندنبورگ برلین آلمان واقع شده است. این دانشگاه در سال 1991از ادغام کالج لیبکنشت کارل و کالج ایالتی براندنبورگ تشکیل شده است و امروزه یکی از مکان های آموزشی و پژوهشی معتبر در آلمان و اروپا به شمار میرود. دانشگاه پتسدام در سال 2009میلادی، به عنوان یکی از برندگان “آموزش برتر” از طرف انجمن علوم آلمان معرفی شد.
این دانشگاه شامل دانشکده های فلسفه و موسسه ریاضیات و ورزش ، دانشکده‌های علوم انسانی، ریاضیات و علوم و دانشکده‌های حقوق، اقتصاد و مطالعات اجتماعی و موسسات علوم کامپیوتری میباشد.
اگر قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید اینجا کلیک کنید.
university-of-potsdam-min