Berlin

 
berlin-germany-powerpoint-map-slide-l

تاریخچه

درباره برلین می توان گفت که پایتخت آلمان است. با مساحت ۸۹۲ کیلومتر مربع در شمال شرق آلمان، حدود ۷۰ کیلومتری غرب مرز لهستان ، در منطقه ای باتلاقی واقع شده است. برلین ، آب و هوای معتدل و ملایمی دارد. دمای سالانه ی برلین، ۹/۴ درجه ی سانتیگراد و میزان بارش سالانه، ۵۷۸ میلیمتر است.و یکی از مقصد های مناسب برای گردشگران تور اروپا و تور آلمان می باشد.
سومین شهر و یکی از پرکار ترین مراکز تحقیقات و تحصیلات عالی در اتحادیه ی اروپاست.
براساس سرشماری درباره برلین و جمعیت آن در سال ۲۰۰۷ می توان گفت: برلین با جمعیت ۳،۴۱۵٬۷۴۲ نفر، پرجمعیت ترین شهر آلمان و دومین شهر پرجمعیت اتحادیه ی اروپا بعد از لندن است. تراکم جمعیت نیز در این شهر، ۳۸۳۰ نفر در هر کیلومتر مربع است.
berlin cul

صنعت

در بخش جنوبی برلین افراد بسیاری در صنعت آلمان اشتغال دارند که بر اساس آمارهای موجود می‌توان گفت بیشتر از 35 درصد افراد در صنعت آلمان مشغول به کار هستند.در حال حاضر تحقیقات مهمترین صنعت در برلین است که هم توسط دانشگاه‌ها و هم توسط موسسات تحقیقاتی انجام می‌شود. تحقیقات این شرکت‌ها به تمام دنیا صادر می‌شود.
نیروی کار آلمانی بسیار کاراست، اما در عین حال استخدام آن‌ها برای کارفرما هزینه‌بر است. با وجود رشد اقتصادی بالای برلین در سال‌ها بعد از فروپاشی دیوار برلین که در نتیجهٔ بازگشت بسیاری از شرکت‌ها و صنایع به این شهر بود، اما نرخ بیکاری در این شهر همچنان بالا و حدود ۱۰ درصد است. از 5.1 میلیون جمعیت این شهر حدود 50 درصد آنها در مراکز مرتبط به صنایع مختلف مشغول به کار هستند. حدود 15 درصد مشاغل آزاد دارند، 13 درصد در صنعت و 12 درصد مشغول به کار در مشاغل دولتی هستند.
مهندسی سیستم های الکتریکی از بخش های صنعتی بزرگ این شهر است که حدود 5 درصد از نیروی کار را به خود اختصاص داده است. صنعت مکانیک و خودرو سازی هم از دیگر صنایع بزرگ در این شهر است. از دیگر صنایع مهم شهر برلین می توان به صنایع شیمی، مواد غذایی، عمران، ساخت و ساز، حمل و نقل، بیوتکنولوژی، محیط زیست، هتل داری، و مهندسی پزشکی اشاره کرد.
Berlin-City-Cube-azul

طبیعت

یکی از جنبه هایی که می تواند شهری را به شهر پر گردشگر و محبوب تبدیل کند تمیز بودن و فضای سبز آن محل است. برلین، پایتخت آلمان یکی از سرسبزترین شهرهای دنیاست، شهری منحصربفرد، پرهیاهو و پیشرفته که در آن ساکنانی خلاق زندگی می کنند.در اینجا بیش از ۲۵۰۰ پارک و فضای سبز وجود دارد. از طرفی این شهر از یک سیستم حمل و نقل جامع و خوب بهره می برد که محیط اطراف آن را از آلودگی های محیط زیستی دور نگه داشته است.
امروز بیشتر از ۲۵۰۰ پارک و فضای سبز در این شهر وجود دارد که همه آن ها بخشی از طبیعت و حیات وحش شهر را به وجود آورده اند. بخش های فضای سبز پارک تیرگارتن به سال ۱۵۲۷ برمی گردد در آن زمان این پارک به عنوان محلی برای شکار بود و امروز معماری های باشکوهی از پادشاهان پروس در آن به جای مانده است.
closed-sanssouci-2638813_1920-800×500

دانشگاه برلین

دانشگاه های مشهور جهان مانند دانشگاه هومبولد زو برلین (HU برلین) ، دانشگاه Technische Berlin (دانشگاه برلین) ، دانشگاه Freie دانشگاه برلین (دانشگاه آزاد برلین) ، دانشگاه Künste (دانشگاه هنر ، UdK) ، ESMT برلین و دانشکده اقتصاد و حقوق برلین و… همگی در این شهر قرار دارد. دانشگاه صنعتی برلین (TU Berlin) یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی در اتحادیه اروپا به شمار می رود که در سال 1879 تاسیس شده است.
این دانشگاه عضو اتحادیه TU9 در آلمان و شبکه تبادل دانشجو در اروپا می باشد. در سال 2018 میلادی، بالاترین میزان پذیرش دانشجوهای بین المللی را در کشور آلمان به خود اختصاص داده و از این رو انتخاب بسیاری از دانشجویان در سرتاسر جهان برای تحصیل در آلمان می باشد.اعلام نیاز کشور آلمان به نیروهای کار و دانشجویان بین­ المللی سبب شده است که افراد خارجی بیش از 130 کشور مختلف، این مرکز را به عنوان دانشگاه تحصیل در آلمان و گزینه اپلای خود برگزینند؛ از این رو در سال 2018 میلادی با 24% از سهم کل دانشجویان، بالاترین میزان پذیرش دانشجوهای بین المللی را در بین دانشگاه های کشور آلمان به خود اختصاص داده است. همچنین دانشگاه، اقامتگاه ها و خوابگاه های متنوعی را با هزینه ای اندک برای دانشجویان این دانشگاه از جمله آپارتمان­ های خصوصی و خوابگاه­ ها فراهم کرده است.
بیشتر بخوانید:

معرفی ایالت های آلمان
تحصیل در آلمان
مهاجرت کاری به آلمان
Universität-der-Künste-Berlin-Rundgang-Pavillon