Hamburg

 
Locator_map_Hamburg_in_Germany.svg

تاریخچه

هامبورگ ، یکی از بزرگترین شهرهای آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ سومین بندر بزرگ در اروپا می باشد.
این ایالت آلمان از سمت جنوب با اروپای قاره ای، از شمال با منطقه اسکاندیناوی، و از شرق در همسایگی دریای بالتیک قرار گرفته است.
ایالت هامبورگ بر روی رود الب قرار دارد که از تقاطع آلستر و بیله تشکیل می شود. هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی است که تحت تاثیر اقیانوس اطلس است. مردم اين شهر علاقه زيادي به ورزش به خصوص فوتبال دارند . مهمترين و پرطرفدارترين باشگاه فوتبال اين منطقه ، باشگاه هامبورگ است كه به افتخارات متعددي نيز دست يافته است.
Historisches Hamburg

صنعت

هامبورگ، شهر اصیل و ثروتمند اروپا. شهری که از گذشته های دور نقش مهمی را در رشد و رونق اقتصاد کشور آلمان بازی کرده است.بازار بورس شهر هامبورگ در سال 1558 به عنوان بازار بورس آلمان و چهارمین بازار بورس اتحادیه اروپا کار خود را شروع کرد. امروزه این بورس تنها برای تجارت اعتبار و سرمایه گذاری استفاده می شود و برنامه ریزی شده است.
بر اساس آماری که در سال 2014 به صورت رسمی ارائه شده است، در مجموعه حدود 1.2 میلیون نفر در فعالیت های مختلف اقتصادی در این شهر مشغول به کار می باشند، که 400 هزار نفر این افراد در مشاغل آزاد و شخصی و 400 هزار نفر در تجارت و حمل و نقل مشغول به کار هستند. مشاغل کشاورزی و ماهیگیری هم در این استان رواج دارد. در حدود 2500 نفر در این صنایع مشغول به کار هستند.
km1-business-in-hamburg

طبیعت

هامبورگ را می توان یکی از عجایب شهر های اروپایی دانست که آلمان با خوش شانسی تمام مالکیت آن را بر عهده دارد. در هر نقطه این شهر بندری که قدم بزنید تجربه و حسی جدید برای کشف کردن خواهید داشت. موزه ها و گالری های خیره کننده، پل های تاریخی، مرغان دریایی در گوشه گوشه شهر، لذت تماشای دریاچه ای که درست از میانه شهر میگذرد.
تلاقی دو دریاچه معروف اینرالستر و اوترالستر در مرکز شهر هامبورگ یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود. نمی توانید تصور کنید که تا چه اندازه قدم زدن بر روی مسیر پیاده روی مشهور این منطقه در سطح شهر دلچسب و جان نواز خواهد بود. کافه ها و مراکز خرید برای گردشگران جاذبه های این منطقه و خیابان هایش را دوچندان کرده است. و در فصول مختلف می توانید تجربه قایق سواری .بر روی آب های این دریاچه را داشته باشید و لحظات فراموش نشدنی را برای خود بسازید
142891-giant-mermaid-sculpture-in-alster-lake

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ در سال 1919 تاسیس شد و در شهر بزرگ هامبورگ قرار گرفته است. این دانشگاه با وجود تازه تاسیس بودن توانسته است در بین دانشگاه های برتر کشور آلمان و حتی دنیا قرار بگیرد و تعداد زیادی دانشمند فاخر و برجسته به دنیا معرفی کرده است که برنده 6 جایزه نوبل در رشته های مختلف بوده اند.
این دانشگاه بزرگترین موسسه آموزشی و تحقیقاتی در منطقه شمالی کشور آلمان است.ساختمان های دانشگاه هامبورگ در شهر هامبورگ به صورت پراکنده قرار گرفته اند اما مهم ترین ساختمان این دانشگاه در مقابل ایستگاه قطار “دامتور” واقع شده است.در این دانشگاه بیش از ۱۷۰ برنامه تحصیلی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. دوره‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی تنها به زبان آلمانی تدریس می‌شود. برای دریافت اطلاعات درباره ی نحوه ی اپلای اینجا کلیک کنید.
hamburg universitat