Hessen

 
443px-Locator_map_Hesse_in_Germany.svg

تاریخچه

هِسِن (به آلمانی: Hessen) یکی از شانزده ایالت آلمان است. پایتخت این ایالت شهر ویسبادن است. خاتی‌ها از اقوام ژرمن بودند که، پدران هسنیهای امروزی هستند. از کلمه "خاتی"، "هاتی" و سپس "هاسی" در سال ۷۰۰ میلادی و بعد "هِسی" (۷۳۸ ب.م.) و هسن استفاده می شد. اکثر مردم هسن پروتستان هستند و تنها ۲۶٪ خود را پیرو کلیسای رومی-کاتولیک می‌دانند. فرانکفورت بزرگ‌ترین شهر این ایالت و در ضمن قلب اقتصاد آلمان در این شهر است.این ایالت که از نظر جغرافیایی در وسط آلمان قرار گرفته ، جزو ایالت هایی است که دارای یکی از قوی ترین اقتصاد های آلمان می باشند.
شهرهای مهم این ایالت فرانکفورت،ویسبادن و ماربورگ میباشد.
Hesse_Darmstadt03_full هسن

صنعت

فرودگاه فرانکفورت با بیش از 70 هزار کارمند به عنوان بزرگترین کارفرما در کل آلمان شناخته میشود. در جنوب هسن نیز در منطقه ی راین-ماین تراکم صنعتی از همه جای آلمان بیشتر است. بیشترین کارخانه های این منطقه را صنایع شیمیایی و دارویی تشکیل می دهند. ایالت هسن به همراه بزرگترین شهر خود یعنی فرانکفورت مقر بانک مرکزی اروپا می باشد. بانک آلمانی بودنس بازار سهام فرانکفورت این ایالت را به مرکز سرمایه گذاری در کل اتحادیه اروپا تبدیل کرده است. هسن همواره یکی از سالم ترین اقتصادهای آلمان را داشته.
این کلان شهر منطقه ماین محل نمایشگاه های مهم بین المللی نیز هست.
1280px-Sparda-Bank-Hessen-Stadion_01 بانک هسن

طبیعت

افرادی که به آلمان سفر می کنند، نمی توانند به راحتی بازدید از ایالت هسن را رها کنند. این ایالت با ترکیب منحصر به فرد از مقاصد گردشگری افسانه ای، طبیعت و شهر بزرگ فرانکفورت که دارای جاذبه های بسیار است، گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می کند.
در ایالت هسن آلمان، حدود 400 هزار بنا و خانه با شکل و شمایلی قدیمی وجود دارد که به طور پیوسته بازسازی و مرمت می شوند تا ماندگاری آن ها تضمین یابد. اکثر این بناها نمایی از سبک معماری قرون وسطی هستند و از الوار چوب، ماسه و گل در ساخت آنها استفاده شده است. بسیاری از این بناها برای میزبانی از گردشگران توسعه داده شده اند. یکی از بهترین جاذبه های طبیعی آن، پارک جنگلی کلروالد است که در شمال این ایالت قرار دارد. حدود یک قرن پیش، یکی از بزرگترین سدهای آلمان با طول 27 کیلومتر در این منطقه بنا شد که همچنان مورد علاقه بازدید کنندگان است. جنگل اودن، رشته کوه رون و کوه 950 متری واسرکوپه از دیگر جاذبه های طبیعی این ایالت هستند.
Nordhessen_Buchenmeer_Nationalpark_Manfred_Bauer_00_web

دانشگاه های هسن

این ایالت دارای 7 دانشگاه می باشد که اکثرا دولتی هستند. یکی از جدیدترین دانشگاه ها در این ایالت دانشگاه کاسل آلمان (Universität Kassel) که در سال 1971 بنا شده است و جدیدترین دانشگاه در ایالت هسن می باشد. در این دانشگاه در حال حاضر بیش از 23000 دانشجو به تحصیل می پردازند که دانشجویان بین المللی این دانشگاه از بیش از 115 کشور جهان هستند. این دانشگاه اکثر دوره های خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. همچنین دوره های آموزش زبان آلمانی برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می گردد.
بیشتر بخوانید:

معرفی ایالت های آلمان
تحصیل در آلمان
مهاجرت کاری به آلمان
1535975472471