Mecklenburg-Vorpommern

 
map

تاریخچه مکلنبورگ-فورپومرن

مکلنبورگ-فورپومرن نهمین ایالت آلمان از نظر جمعیت است و شورین پایتخت این ایالت و بزرگترین شهر آن روستوک است. این ایالت در سال ۱۹۴۵ بعد از جنگ جهانی دوم از طریق ادغام منطقه تاریخی مکلنبورگ و پومرانیا غربی توسط ارتش شوروی ایجاد شد.مکلنبورگ-فورپومرن در سال ۱۹۴۷ قسمتی از جمهوری دموکراتیک آلمان شد اما در سال ۱۹۵۲ به علت اصلاحات اداری قلمرو آن به مناطق روستوک، شوسترین و نوبرندنبورگ تقسیم شده است.
این ایالت در سال ۱۹۹۰ طبق اتحاد مجدد آلمان دوباره تاسیس شد و قسمتی از جمهوری فدرال آلمان شد.به طور کلی می توان این ایالت را مانند آلمان شمالی توصیف کرد که دارای ویژگی های زبان شناختی و تاریخی مشابه دیگر ایالت های شمال آلمان مانند شلسویگ-هولشتاین و سوئد است.
مکلنبورگ-فورپومرن از غرب با شلسویگ-هولشتاین ، از جنوب غربی با زاکسن و از جنوب با براندنبورگ هم مرز است. از شرق نیز با لهستان هم مرز است. شهرهای مهم عبارتند از:
نوی برندنبورگ،
اشترالزوند .
histori Mecklenburg-Vorpommern

صنعت در مکلنبورگ-فورپومرن

مکلنبورگ-فورپومرن دارای جمعیتی متوسط است در نتیجه تعداد صنایع نیز در این ایالت نسبت به بقیه ایالت های کشور آلمان کمتر است و بیشتر درآمد خود را از سالن های بی نظیر تئاتر و صنعت گردشگری بدست می آورد. این ایالت در حال پیشرفت در زمینه های:بیوتکنولوژی،فناوری اطلاعات،علوم زیستی،صنایع دریایی و خدمات گردشگری می باشد و در سال ۲۰۱۲ نرخ بیکاری تا ۱۰/۷درصد کاهش داده است.
Mecklenburg-Vorpommern industry

طبیعت در مکلنبورگ-فورپومرن

این ایالت از شمال با دریای بالتیک هم مرز است. طول ساحل دریای بالتیک در این ایالت به ۲۰۰۰کیلومتر می رسد و شامل جزایر مختلفی می شود که بزرگترین آنها روگن و وستوم می باشند. خط ساحلی مکلنبورگ-فورپومرن دارای شبه جزیره های مختلف مانند فیشلند-دارا-زینگست است.
در قسمت جنوبی ایالت دریاچه های بسیاری وجود دارد به همین دلیل این ایالت لقب هزار چشمه را دارد .بیشتر این دریاچه ها در منطقه لیک لند مکلنبورگ قرار دارند و بزرگترین آن موریتس ( بزرگترین دریاچه آلمان ) است.
سرزمین هزاران چشمه با توجه به شرایط هوای تمیز و منظره آن به یک بخش گردشگری پزشکی قابل توجه در منطقه تبدیل شده است.
Mecklenburg-Vorpommern lakes

دانشگاه های مکلنبورگ-فورپومرن

مکلنبورگ-فورپومرن دارای دو دانشگاه قدیمی به نام های دانشگاه روستوک(تاسیس ۱۴۱۹) و دانشگاه گریفسوالد(تاسیس شده در سال ۱۴۵۶) در منطقه دریای بالتیک می باشد. دانشگاه گریفسوالد قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد و تاسیس آن به سال ۱۴۵۶ میلادی بازمی‌گردد. امکان تحصیل در ۵۰ رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد. برای تحصیل در دوره های کالج گرایفسوالد آلمان باید مهارت های زبانی خود را اثبات کنید. مدرک مورد نیاز زبان B2 است. بیش از ۱2 هزار دانشجو در دانشگاه گرایفسوالد مشغول به تحصیل هستند که حدود 650 نفر آنها دانشجویان بین المللی و از 90 کشور جهان می باشند.
برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان جهت کاریابی یا اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان اینجا کلیک کنید.
Mecklenburg-Vorpommern uni