North Rhine-Westphalia

 
map

تاریخچه

نوردراین-وستفالن در غرب کشور آلمان قرار دارد.مرکز این ایالت دوسلدورف و بزرگ‌ترین شهر آن کلن است. چهار شهر از ده شهر بزرگ آلمان، کلن، دوسلدورف، دورتموند و اسن در این ایالت قرار دارند بنابراین پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان و چهارمین ایالت از نظر وسعت جغرافیایی است.
نوردراین-وستفالن از شمال به ایالت نیدرزاکسن، از شرق به ایالت هسن، از جنوب به راینلاند-فالتز و از مغرب به هلند و بلژیک محدود است. در حال حاضر این ایالت توسط حزب‌های دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان اداره می‌شود.
North Rhine-Westphalia

صنعت راینلاند-فالتز

نوردراین – وستفالن در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به سرزمین فولاد و زغال‌سنگ معروف بود. صنعت استخراجِ معادنِ زغال‌سنگ و ذوب فلزات که در منطقهٔ رور تمرکز یافته، نه‌تنها در آلمان بلکه در اروپا اشتهار داشت. صنایع نساجی در شهرهای ووپرتال، کرفلد، مونشن گلادباخ و شهرهای دیگر که دارای سابقهٔ طولانی بوده و به‌صورت کارگاه‌های کوچک خانگی فعالیت داشتند، تبدیل به مدرن‌ترین کارخانجات تولیدی شده‌اند. دیگر صنایع مهم این ایالت عبارت‌اند از: صنایع شیمی و داروسازی، کشتیرانی و همچنین صنایع خودروسازی.
مهم‌ترین رودهای ایالت از نظر کشتیرانی و حمل و نقل کالا، رود راین است. بخش‌هایی از رودخانه رور هم قابل کشتیرانی است و برای منطقهٔ رور که از نام همین رودخانه گرفته شده، دارای اهمیت است. رودخانه‌های مهم و انشعابات آن، کانال‌های متعددی نیز پیوند آن‌ها را ممکن ساخته است. این کانال‌ها که عموماً قابل کشتیرانی هستند. وزن کل کالای حمل شده از راه‌های آبی منطقهٔ رور در سال، ۲۵ میلیون تن است.
industry

طبیعت

منطقه ی شمالی این ایالت از صفحات پست، و در جنوب پوشیده از جنگل که شامل مناطق زارلاند ، برگیشس لاند و زیگرلاند است. کوه های این منطقه از 500 تا 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
شهرهای این ایالت دارای پارک های بسیار بزرگ و مناطق سبز بسیاری هستند. مثلا ناحیه‌ی ریورساید کلن (riverside) تعدادی ساختمان مدرن را در خود جای داده است ولی این ناحیه همیشه مرکزی تاریخی برای گشت و گذار محسوب می‌شود.
یکی از مناطق دیدنی در این ایالت، در شهر کلن، کلیسای جامع است.این کلیسای یکی از بزرگترین کلیساهای دنیا با ارتفاع 157 متر به حساب می‌آید که حتی مدتی نیز به عنوان بلندترین ساختمان دنیا شناخته می‌شد. مراحل ساخت آن نزدیک به 600 سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1996 در یونسکو ثبت شد. کلیسای جامع کلن به سنت پیتر و مریم مقدس تقدیم شده و در واقع برای قرار دادن و نگهداری از مقبره «مغ‌های مقدس» ساخته شد.مانند بیشتر کلیساهای سبک معماری گوتیک، نمای کلی کلیسا مانند صلیب است.
کلیسا

دانشگاه های راینلاند-فالتز

با توجه به اینکه این ایالت پرجمعیت ترین در آلمان هست 9 دانشگاه برتر نیز در آن وجود دارد. دانشگاه RWTH آخن،دانشگاه بن، دانشگاه کلن، Westfälische ویلهلم-دانشگاه مونستر و … در این قسمت میخواهیم .دانشگاه مونستر را به شما معرفی کنیم
این دانشگاه دولتی بوده و در شهر مونستر قرار دارد. دارای شهرت بسیار گسترده ای در اروپا و جهان می باشد. تنوع در کارگاه ها و کلاس های درس از مهمترین ویژگی های مونستر میباشد.فعالیت های دانشگاهی و دانشجویی با شناخت فرهنگ های دانشگاهی و احترام به شخصیت تمام افراد اجرا می شود. دانشگاه به ارتباط میان تحقیق و تدریس، خدمات مشاوره و نرخ فارغ التحصیلی قابل قبول بسیار اهمیت می دهد.
uni