Schleswig-Holstein

 
Locator_map_Schleswig-Holstein_in_Germany.svg

تاریخچه شلسویگ-هولشتاین

شلسویگ-هولشتاین (Schleswig-Holstein) یکی از شانزده ایالت آلمان است که در شمالی‌ترین قسمت آلمان قرار دارد. این منطقه با مساحت ۱۵،۷۶۱ کیلومتر مربع، جمعیتی حدود 2.8 میلیون نفر دارد. پایتخت این ایالت، کیل است و دیگر شهرهای آن لوبک و فلنسبورگ هستند. از نظر جغرافیایی، این ایالت محل تضادهاست. فرهنگ شلسویگ-هولشتاین آمیخته‌ای از فرهنگ‌های آلمانی و دانمارکی است به همین دلیل تعداد زیادی از مردم در این منطقه به زبان دانمارکی صحبت می‌کنند. شهرهای مهم این ایالت عبارتند از:
کیل
لوبک
فلنسبورگ
.
history2

صنعت در شلسویگ-هولشتاین

در چند دهه‌ی گذشته، شلسویگ هولشتاین از سرزمینی کشاورزی که صنعتش تنها در بخش ساخت کشتی فعال بود، به مرکز فن‌‌آوری‌های گوناگون و پیش‌رفته تبدیل شده است. این ایالت یکی از ایالت های پیشرو در زمینه ی صنایع تولید انرژی های تجدید پذیر است. همچنین اولین ایالت در آلمان است که 100 درصد نیروی برق مورد نیاز خود را از طریق منابع تجدید پذیر انرژی تامین میکند مثل انرژی باد، خورشیدی و زیست توده ها…
کشتی سازی، صنعت کاغذ، ماشین‌سازی و مهندسی برق مهمترین جنبه‌های اقتصاد این ایالت هستند.
san@t

طبیعت در شلسویگ-هولشتاین

این ایالت در شرق دشت‌ها جای گرفته و چشم‌انداز شرقی عمدتا از تپه‌ها تشکیل شده است، در حالی که در شمال و در امتداد ساحل دریای بالتیک با صخره‌های بی نظیر روبرو خواهید شد. ایالت شلسویگ ـ هولشتاین، بین دریای شمال و دریای شرق قرار دارد. صدف و ماهی دریایی در این ایالت به‌وفور یافت می‌شود.صنعت گردشگری، یکی از مهم‌ترین منابع درآمد این ایالت است. "پارک ملی" شلسویگ هولشتاین که حدود ۴۵۰۰ کیلومتر مربع طول دارد و در ساحل غربی آن واقع است، هر ساله گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.
در این پارک حدود ۶۰ نوع پرنده‌‌ی نادر لانه دارند. هنگام مهاجرت پرندگان در فصل‌های بهار و پاییز، حدود یک و نیم میلیون پرنده، از گیاهان این پارک تغذیه می‌کنند. از این‌رو برای حفظ و نگهداری آن اقدامات مراقبتی ویژه‌ای پیاده می‌شود.
nature

دانشگاه شلسویگ-هولشتاین

برای تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی ایالت شلسویگ هولشتاین شهریه‌‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود. این مقررات برای تمامی مقاطع معتبر است. بنابر اطلاعات وزارت آموزش، علوم و فرهنگ شلسویگ هولشتاین تنها برای ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها در مقطع ارشد شهریه تعیین شده است. دانشگاه‌های ایالت شلسویگ هولشتاین از دانشجویان برای پوشش هزینه‌های اداری مبلغی برای هر ترم دریافت می‌کنند.
از برترین دانشگاه های این ایالت میتوان به دانشگاه کیل – University of Kiel اشاره کرد که در سال 1665 توسط کریستین آلبرت، دوک هولشتاین گوتورپ تاسیس شد، یک دانشگاه دولتی مدرن، که در پایتخت ایالت واقع شده و بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در مرزهای خود و یکی از کارفرمایان برتر منطقه است.
university of kiel