آزمون تلک (Telc)



ttelc
 

تلک

نام یکی از آزمون های بین المللی و محبوب زبان آلمانی جهت تعیین سطح است. که معمولا جهت کار در آلمان یا پذیرش تحصیلی پیشنهاد میشود. این آزمون در سراسر جهان با بیش از 3000 مراکز، که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت هست برگزار می گردد. مدرک این آزمون مورد تایید کلیه دانشگاه های آلمان و سفارت آلمان می باشد. همچنین این آزمون معادل مدرک گوته سفارت آلمان در تهران نیز میباشد.
مانند مابقی امتحانات این آزمون نیز دارای 4 بخش:
مهارت خواندن
.مهارت نوشتن
.مهارت مکالمه
.مهارت شنیداری
می باشد..

سطح بندی

با توجه به اینکه شما به چه قصدی آزمون میدهید (تحصیل، کار و ... ) سطح شما را مشخص میشود. بنابراین اگر به طور مثال برای کار در آلمان میخواهید اقدام کنید باید امتحان سطح B1 را بدهید. به همین ترتیب سطوح زبان آلمانی به A1,A2,B1,B2,C1,C2 تقسیم میشوند. درحال حاضر متاسفانه در ایران آزمون تلک برگزار نمیشود و تنها میتوانید از مراکز معتبر خارج از کشور اقدام نمایید. تمام مدارک و گواهی نامه ها توسط موسسه ی تلک و دانشگاه FHM در کشور آلمان صادر میشود و طی 4 الی 6 هفته در دسترس متقاضیان قرار میگیرد. لازم به ذکر است گواهینامه ی این آزمون تاریخ انقضا ندارد و به صورت نامحدود معتبر است. جهت اطلاعات بیشتر درباره ی سطح های آزمون تلک میتوانید به سایت رسمی آزمون تلک مراجعه فرمایید.
آزمون تلک
 

هزینه ی

آزمون تلک با توجه به سطحی که امتحان میدهید متفاوت است. همچنین هزینه آزمون تلک می تواند از مرکز آزمون تا مرکز آزمون دیگر متفاوت باشد. به جهت همکاری موسسه ی سخن آوران با آکادمی دیوان ماربورگ، در شهر ماربورگ آلمان، می توانید جهت گذراندن امتحان خود در آلمان به این آکادمی مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید. لازم به ذکر است اکادمی ماربورگ مرکز رسمی آزمون تلک و تست داف بوده و آزمون تلک هر ماه در این آکادمی برگزار می گردد.

یکی از هدف های آزمون تلک

شرکت در دوره PSP که یک دوره پیش آمادگی، شامل ٦٥ درصد زبان آلمانی تخصصی و ٣٥ درصد موضوعات فرهنگی و تخصصی در محیط کاری و فرهنگی آلمان است. برای افراد زیر می باشد:
دیپلمه هایی که قصد معادل سازی مدرک دیپلم ایرانی خود به دیپلم آلمانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در همه دانشگاه های آلمانی را دارند، که خود به سه دسته تقسیم می شوند:
*دیپلمه هایی که می خواهند در رشته های مهندسی ادامه تحصیل بدهند (PSP technic).
*دیپلمه هایی که می خواهند در رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل بدهند ( PSP business) .
*دیپلمه هایی که قصد ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی را دارند، ( PSP medicine).
افرادی که با مدرک کارشناسی می خواهند وارد دوره کارشناسی ارشد بشوند (در رشته دلخواه).
افرادی که با مدرک کارشناسی ارشد می خواهند وارد دوره دکتری به زبان آلمانی بشوند.
پزشکان و یا افرادی که با مدرک دکتری قصد ادامه تحصیل و اخذ تخصص و یا یافتن کار در بیمارستان و غیره دارند. برای این گروه علاوه بر دوره PSP، دانش علوم پزشکی آنان نیاز به تایید دارد. کلیه صاحبان مشاغل و افراد دارای مهارت، فارغ از این که در چه رشته ای تحصیل کرده اند، علاوه بر آموزش زبان و فرهنگ آلمانی می توانند نحوه تهیه رزومه و مصاحبه و یافتن شغل در بازار آلمان را آموزش ببینند(PSP Professional). همه گروه های مذکور برای اخذ ویزا و ورود به دوره های PSP در دانشگاه FHM، نیاز به مدرک سطح A۲ زبان آلمانی از مرکز تلک دارند.
telc logo
telc logo blue
 
 
telc view